Kirkens Korshærs landsindsamling 2016

logo-kirkens-korshaer

LANDSINDSAMLINGEN 2016, KIRKENS KORSHÆRet-sted-at-sove

DANMARK MOD FATTIGDOM

Kirkens Korshær protesterer mod, at der er fattigdom i Danmark.

Kirkens Korshær udfører socialt arbejde, som egentlig ikke burde være nødvendigt; men udviklingen går i den retning, at der bliver flere og flere fattige mennesker i Danmark. Ca. 40.000 lever under fattigdomsgrænsen, heraf 7.000 børn, som ikke har samme muligheder, som deres jævnaldrende har.

For nogle familier er pengene så små, at man må skære ned på antallet af daglige måltider og der er ikke altid råd til at spise sund mad. Derfor er det familiestøttende arbejde vigtigt.

Kirkens Korshær mener, at også landets ca. 6.000 hjemløse, bør have de mest basale behov dækket: Et måltid mad, et sted at sove, et bad og rent tøj. Derfor er arbejdet i varmestuer og herberger også vigtigt.

Kirkens Korshær afholder landsindsamling den 27. november 2016.

Vil du hjælpe Kirkens Korshær som indsamler?

Så ring til: Karen Sofie Therkildsen, tlf. 97 33 31 89

eller Gerda Nielsen, tlf. 97 33 33 71

Ellers håber vi, at du vil give et bidrag, når indsamleren banker på din dør 1. søndag i advent.